Keyword Stuffing

Joakim Busk Callesen
August 26, 2025
2 min læsning

Keyword stuffing betyder, at man overdriver brugen af søgeord i en tekst for at manipulere søgemaskinernes algoritmer. Det var en almindelig strategi i SEO’s tidlige dage, hvor Google gav højere placeringer til sider med mange gentagelser af søgeordet.

I dag fungerer det stik modsat: Google kan nemt genkende overoptimerede tekster, og keyword stuffing kan skade både rangeringer og brugeroplevelse. En tekst fyldt med gentagelser virker unaturlig og svær at læse.

Eksempel på keyword stuffing: “Hvis du søger billige sko, så køb billige sko hos os. Vi har billige sko til alle, der vil have billige sko.”

Den bedste tilgang er at bruge søgeord naturligt og variere sproget. Google forstår synonymer og kontekst, så det er bedre at skrive flydende og skabe værdi for læseren. Keyword stuffing er derfor en SEO-fælde, man bør undgå – fokusér i stedet på relevans, variation og godt indhold.