Seo raketten

Tjenerskolens case

Efter blot en måned af samarbejdet med Tjenerskolen, kunne de allerede se dem selv på side 1 på Googles søgeresultater. Hvordan formåede SEO Raketten at skabe de hurtige resultater, og hvad var den absolutte strategi der skabte succes? Læs videre på casen og find ud af svaret.

Teknisk SEO-analyse

En af vores første prioriteringer for Tjenerskolen var at udbedre deres samlet Health Score. Health Score vurderer ens samlet vurdering af ens hjemmesides tekniske fundament. Deres Health Score startede på 78 og er nu på 100.

 

Typiske fejl var:

  • 404 sider
  • Sider uden interne links
  • Duplikeret indhold uden canonical tag
  • Ens metatekster

Markedsanalyse på de tætteste konkurrenter

Markedsanalyse

For at finde ud af hvordan konkurrencen var på udlejning af tjenere, lavede vi en såkaldt konkurrentanalyse på Google. Konkurrencen var ikke spækket med store autoriteter der havde ligget der længe, derfor så vi hurtigt potentiale i denne case. Gennem en fokuseret og nøjagtig analyse af markedspotentialet, antog vi hurtigt at der var en kæmpe mulighed for at rangere i topplaceringerne for Tjenerskolen.

 

Grundig søgeordsanalyse

For at dykke længere ned i SEO potentialet, gik vi i gang med en grundig søgeordsanalyse på markedet. Vi kiggede særligt efter parametre som Domain Rating, Backlinks og konkurrenceniveauet på de enkelte søgeord. Særligt ord som ”lej en tjener” var utroligt værdifulde for Tjenerskolen, da det var et søgeord der lagde op til deres kerneprodukt/service.

Tjenerskolen case

Som det tydeligt ses på billedet, var nr. 1 på Google uden nogle backlinks og en samlet Domain Rating på 11. Backlinks hører under kategorien linkbuilding, og betyder blot hvor mange links udefra, fra andre domæner som linker over til din egen URL (side).

 

I dag ligger Tjenerskolen top-3 på netop dette søgeord. Udover det, har de også overtaget nogle vigtige positioner på søgeord som ”serveringspersonale til bryllup”, ”servering til privatfest” & “Lej en tjener“. Fremgangsmåden, var at skrive unikt content til hvert søgeord, som var bedre end konkurrenternes derude.

Linkbuilding strategi

For at få mest ud af dit SEO-potentiale, er en dybdegående linkbuilding strategi alfaomega for at få succes på Google. Ligeledes var dette også situationen for Tjenerskolen. Gennem en linkanalyse, fik vi en ide om hvordan konkurrenterne gør på markedet. Vi opdagede hurtigt at Outreach linkbuilding fungerede godt, og der var masser af muligheder for anchor tekst der gav stor værdi for Tjenerskolen.

Skal du også have hjælp med din virksomhed?

Tag en gratis SEO-analyse, og få en klar ide om din egen SEO-situation. Gennem SEO-analysen får du et teknisk overblik over din hjemmeside, og hvordan dine nuværende søgeord klarer sig på Google. Oven i hatten, får du også en kort analyse om hvem dine tætteste konkurrenter er på Google.